Gdzie uczyli się bohaterowie „Kamieni na szaniec”? Jaka drogę odbywali więźniowie Pawiaka, by gestapowcy mogli ich przesłuchać na Szucha? Tekns6 pytania klasa III gimnazjum stawiała sobie 8.03. podczas wycieczki śladami bohaterów książki Aleksandra Kamińskiego. 
Miejsca akcji potraktowaliśmy jako stacje zadaniowe. Uczniowie rozwiązywali zadania związane z treścią lektury i zainscenizowali przebieg Akcji pod Arsenałem. Każdy wylosował rolę jaką miał odegrać podczas inscenizacji i musiał zająć odpowiednie miejsce w przestrzeni miasta. Na znak dany przez naszego Orszę wszystko ruszyło. Steny, granaty i butelki niemal jednocześnie zaczęły atakować kolegę odgrywającego niemiecką więźniarkę na barana przewożącego zmasakrowanego Rudego. Trzecioklasistom akcja poszła szybciej niż ich literackim pierwowzorom, ale za to mniej skutecznie. Np. nie wszyscy zorientowali się, kto z nich odgrywał rolę więźniarki, a kto Rudego. Nie wiadomo więc, czy do samochodu ewakuacyjnego nie trafiła przypadkiem nadpalona ciężarówka. 
Duże wrażenie zrobiło na młodzieży Liceum im. Stefana Batorego i wiedza oprowadzających po nim uczniów. Gimnazjaliści zwiedzili też Mauzoleum Walki i Męczeństwa przy al. Szucha. Odkryli, gdzie stał pomnik Lotnika ze znakiem Polski Walczącej i zapalili znicze na grobach Alka, Rudego, Zośki i Orszy. A co najważniejsze, chodząc po mieście połączyli sobie w głowach rozmaite punkty miasta.

 

r

l sp

logo

 STALE

WSPÓŁPRACUJEMY:

logo LS

Fundacja Dzielo Nowego Tysiaclecia

mw-logo