W dniach 17-22 czerwca obydwie klasy trzecie przebywały na wiosennej szkole w Pradze. Po długim namyśle wybraliśmy właśnie stolicę Czech.

DSC 0246Jeszcze wtedy nie wiedzieliśmy, jak to miejsce zapada w pamięć i jak jest piękne. Chodząc po wyznaczonych przez nas szlakach, dowiedzieliśmy się wiele o historii polsko-czeskiej. Pani Małgorzata Zielińska (nauczycielka historii i wychowawczyni klasy 3bm) bacznie czuwała nad tym, żebyśmy wywieźli jak najwięcej tej wiedzy do Polski.

Z chwilą wydostania się z pociągu poczuliśmy niesamowity upał, który nie opuszczał nas aż do wyjazdu. Pierwszy dzień nie był bardzo intensywny ze względu na siedmiogodzinną podróż. Następne dni były wypełnione zwiedzaniem po brzegi. Dowiedzieliśmy się, kim był Franz Kafka (choć po lekcjach polskiego każdy szanujący się uczeń dobrze to wiedział), odwiedziliśmy kilka dzielnic Pragi, np. Hradczany. Mimo ateizmu dominującego w czeskim społeczeństwie, w Pradze można podziwiać wiele pięknych kościołów, chociażby katedrę Św. Wita. Jeden dzień w połowie poświęciliśmy zwiedzaniu dzielnicy żydowskiej. Tam mieliśmy okazję zobaczyć i porównać synagogi oraz odwiedzić, nieczynny już, cmentarz żydowski. Jedną z bardziej znanych atrakcji turystycznych Pragi jest Złota Uliczka, na której znajduje się wiele pięknych kamienic. Niegdyś były one zamieszkiwane przez wielkie postaci, takie jak Franz Kafka, Jarosław Seifert i Madame de Thebes.

Podążając szlakiem wyznaczonym przez nasze nauczycielki, odkrywaliśmy coraz to więcej dowcipnych, a zarazem kontrowersyjnych pomników. Najdziwniejszym był ten przedstawiający dwóch mężczyzn sikających na kontur mapy Czech. Kolejną atrakcją, jaka bardzo utkwiła nam w pamięci, był pokaz fontann.

Bardzo dużym plusem tej wycieczki był czas wolny, który mieliśmy każdego dnia na indywidualne podziwianie miasta. Bo czym byłaby wycieczka szkolna bez czasu wolnego?

Wykończeni, ale bardzo zadowoleni i przepełnieni wiedzą, wsiedliśmy do pociągu i już po dziewięciu godzinach znów postawiliśmy stopy na ojczystej ziemi.