W piątek 27.03 klasa 2b pojechała na wycieczkę do Łodzi. Po krótkiej (dwugodzinnej) drzemce w autokarze zbudziliśmy się już w Łodzi. Naszym pierwszym celem było Muzeum Kinematografii, gdzie mieliśmy zarezerwowane dwie lekcje. Na pierwszej z nich dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy, które "każdy filmowiec MUSI wiedzieć".IMG 3487

Po części teoretycznej pani przewodnik oprowadziła nas po niektórych wystawach muzeum. Jak się dowiedzeliśmy, siedzibą Muzeum Kinematografii jest, pochodzący z połowy XIX w., pałacyk Karola Scheiblera. Rezydencja ta grała w wielu polskich filmach. W kolejnych salach widzieliśmy stare, kinowe projektory oraz rzutniki i różnego typu urządzenia filmowe, które dawno wyszły już z użycia. Kolejne zajęcia o tytule "Nie tylko Monty Python" niezwykle pochłonął uwagę całej grupy. Mogliśmy nie tylko poznać komedię absurdu Monty Python'a i braci Marx, ale również stworzyć własną "absurdalną" scenkę. Po tej lekcji zwiedziliśmy resztę pałacu wraz z wystawą poświęconą oskarowej "Idzie".

Pod presją czasu z jednego muzeum musieliśmy szybkim krokiem przespacerować do drugiego. Na warsztatach, na które nas zaprowadzono mieliśmy okazję stworzyć własną animację poklatkową z wykorzystaniem kukiełek, które same wykonaliśmy. Efekty były przezabawne. Po ukończeniu prac udaliśmy się na seans filmowy pt "Piotruś i wilk". Następnie zostaliśmy oprowadzeni po muzeum, gdzie na własne oczy mogliśmy zobaczyć oryginały postaci widzianych przed chwilą na ekranie oraz wiele innych kukiełek (w tym Misia Uszatka). Zmęczeni, głodni i pełni wrażeń pojechaliśmy do Manufaktury, czyli największego centrum handlowego w Polsce (i jednego z największych w Europie). Zjedliśmy tam obiad, później wsiedliśmy do busa i około 20:00 byliśmy już w Warszawie.