Zdjęcie107Fantastyczny Warsztat, który po raz pierwszy zafunkcjonował w roku szkolnym 2013/2014 okazał się miejscem i czasem bardzo potrzebnym. Podczas spotkań krótkich i długich poznawaliśmy tajniki gier planszowych i strategicznych. 

W czasie zmagań uczniów i nauczyciela w świecie „Osadników z Catanu” okazało się, że nie wszyscy wiedzą po co są pola i kopalnie. Niektórzy potrafili budować wsie i miasta targując się do upadłego o kamień i owce wbrew faktom typu: „ale przecież i tak ci to nic nie da!!!”. Wygrywali tylko najbardziej przebiegli. Zdjęcie110Gra „Tokaido” okazała się być ponad siły dla aktywistów i urodzonych wojowników, którzy zmuszeni regułami gry do spokojnego kontemplowania widoków podczas mentalnej podróży po starodawnej Japonii doznali szoku intelektualnego i potem kilka kółek pod rząd nie byli w stanie grać w nic oprócz DiXit. Było to hitem wszystkich spotkań. Kulminacją zaś gra, w której okazało się „What The Fox Say” i nawet Pani zrozumiała skalę skojarzeń w stylu muzycznym.

Podczas gry w „Small World” uczestnicy mieli niezwykłą okazję ujrzenia nauczycielki prowadzącej kółko w kompletnej rozsypce, co ułatwiło nam wszystkim podjęcie decyzji o tym, by więcej w to nie grać. Wsiedliśmy też raz do pociągu jeżdżącego po Europie w granicach przedwojennych, by zbudować najdłuższe linie kolejowe, okpić pasażerów na gapę, zabrać kolegom wszystkie jokery i wygrać bilety na Orient Express. Zdjęcie113Gra „Wsiąść do pociągu” ma szanse przebić popularność DiXita. Udało nam się też spotkać przy grze dla koneserów czyli przy „Magii i Mieczu”. Wtedy dopiero okazało się, kto jakie ma zamiary wobec uczniów i jakie to zamiary mają uczniowie wobec grona pedagogicznego. Ale w końcu na Koronę Władzy w roli Elementalnego Mocarza weszła katechetka. 

W czasie spotkań malowaliśmy też figurki postaci fantastycznych: ogrów, krasnoludów, ghuli, elfów i zaczarowanych ropuch. Dyskutowaliśmy o grach typu RPG, o filmach i książkach, i to nie tylko fantastycznych. W trakcie tych rozmów Fantastyczny Warsztat ewoluował i w przyszłym roku dodamy do niego mniej relaksacyjny bardziej wymagający moduł cyklicznych dyskusji tematycznych z zabarwieniem filozoficznym. I gry typu RPG.


 

 

 

r

l sp

logo

 STALE

WSPÓŁPRACUJEMY:

logo LS

Fundacja Dzielo Nowego Tysiaclecia

mw-logo